Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009

Οι Αμερικανοί σφίγγουν διαρκώς το ζωνάρι...

Tης Ελενας Μπέλλη
Σημαντικές περικοπές στον οικιακό προϋπολογισμό των Αμερικανών καταγράφει δημοσκόπηση που δημοσίευσε χθες η Washington Post, από τη οποία επίσης προκύπτει ότι οι πολλοί καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες αρχίζουν πλέον να μαθαίνουν «τέχνες», όπως ραπτική ή κομμωτική για να περιορίσουν τις μηνιαίες δαπάνες τους.
H δημοσκόπηση έδειξε ότι το 70% των Αμερικανών εκτιμά ότι η κρίση θα κρατήσει τουλάχιστον έως το 2010 και ότι το 75% έχει ήδη περικόψει τις δαπάνες του (γράφημα). Ως φαίνεται, η ύφεση και ο φόβος της ανέχειας έχουν ήδη καταγράψει δυναμικές επιδράσεις στην καθημερινότητα των Αμερικανών αφού πολλοί περιορίζουν τις δαπάνες τους παρότι δεν έχουν αντιμετωπίσει ακόμη κάποιο συγκεκριμένο οικονομικό πρόβλημα.
«Κάντο μόνος σου»
Η έρευνα της εφημερίδας απέδειξε ότι ο κλασικός τρόπος περικοπής οικιακών δαπανών στις ΗΠΑ είναι η «μέθοδος ‘κάντο μόνος σου’»: Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι πωλήσεις «ειδών ραπτικής για αρχάριους» στο γνωστό πολυκατάστημα Wal-Mart έχουν αυξηθεί κατά 30% ενώ οι πωλήσεις της ειδικής κολλητικής ταινίας υφασμάτων αυξήθηκαν κατά 50%!
Στο τμήμα αυτοκινήτου του Wal - Mart καταγράφεται μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις λαδιών, φίλτρων κ.λπ., αφού έτσι οι Αμερικανοί θα γλιτώσουν τα χρήματα του συνεργείου. Σύμφωνα με το Wal - Mart, σημαντική αύξηση παρουσιάζουν επίσης και οι πωλήσεις... σπόρων ντομάτας αλλά και βοτάνων και μπαχαρικών, σε μία ένδειξη ότι οι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν τις δαπάνες τους καλλιεργώντας τα δικά τους προϊόντα.
Άλλη έρευνα έδειξε ότι οι εταιρείες κηπουρικής και φροντίδας ανοικτών χώρων υπέστησαν πέρυσι πτώση 7% στον τζίρο τους, καθώς η κηπουρική είναι μία από τις σημαντικότερες «περιττές» δαπάνες για τους Αμερικανούς καταναλωτές.
Άλλη περιττή δαπάνη είναι το κομμωτήριο: Η εταιρεία Procter & Gable αναφέρει ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι πελάτισσες που τηλεφωνούν για να πληροφορηθούν πώς θα βάψουν τα μαλλιά τους στο σπίτι, ενώ η εταιρεία ερευνών Sageworks βρήκε ότι στα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής, οι πωλήσεις αυξήθηκαν πέρυσι μόλις κατά 2,8%, φθάνοντας σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Επιβράνδυση
Το πρόβλημα επεκτείνεται σε όλο τον κλάδο παροχής υπηρεσιών: Σύμφωνα με την ανάλυση στοιχείων στη διάθεση των ερευνητών της Sageworks, η αύξηση στις πωλήσεις εταιρειών παροχής υπηρεσιών επιβραδύνθηκε πέρυσι κατά 4%, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων έξι ετών.
Ακόμη μία περιττή δαπάνη είναι για τους Αμερικανούς η περιποίηση των κατοικίδιων ζώων τους. Οι δαπάνες στα κέντρα περιποίησης ζώων αναμένεται να αυξηθούν φέτος μόνον κατά 6%, ποσοστό αρκετά χαμηλότερο από τις ετήσιες αυξήσεις της περασμένης δεκαετίας, που έφθαναν και το 40%?
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12337&subid=2&tag=12732&pubid=5815142
Σημ.axinosp:Σαν γουρουνάκια για πάχυνση τους είχαν κάνει οι πολυεθνικές τους Αμερικάνους ,όπως στην ταινία κινουμένων σχεδίων "Wall-Ε".Τώρα με την κρίση ανακαλύπτουν ξανά ότι έχουν πόδια και χέρια !!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα προτιμούσα να μην αφήνετε σχόλια χωρίς όνομα, βάλτε ένα όνομα ψευδώνυμο αρκεί να μην εμφανίζεται η γελοία περίπτωση ο/η Ανώνυμος