Τελευταίες ετοιμασίες για τις αυριανές δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. |
Εκλογές χωρίς εκτιμήσεις για το αποτέλεσμα και βεβαίως χωρίς πρώιμες συζητήσεις -βάσει στατιστικών στοιχείων- για αυτό που θα βγάλει η κάλπη, θα είναι οι φετινές.
Αιτία, σύμφωνα με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, «το υψηλό κόστος σε μια ιδιαίτερα δύσκολη για την ραδιοτηλεοπτική αγορά περίοδο», κατά την οποία η κάμψη των εσόδων από τις διαφημίσεις στους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς κινείται μεταξύ 20% και 30%.
Την ίδια ώρα αξίζει να επισημανθεί ότι η εξέλιξη αυτή συνεπάγεται ότι δεν θα υπάρξει κάποια ουσιαστική συζήτηση πριν από τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, τόσο για τις επαναληπτικές εκλογές της Κυριακής 14/10, όσο και για τις όποιες πολιτικές προεκτάσεις έχει το αποτέλεσμα της κάλπης.
Στην πραγματικότητα και δεδομένων των ισχυουσών διατάξεων, δεν θα υπάρξει καμία συζήτηση για τις εκτιμήσεις των επαναληπτικών εκλογών, αφού απαγορεύεται η δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων 7 ημέρες πριν από τις εκλογές.
«Παράθυρο»
Το ΕΣΡ τις προηγούμενες ημέρες, άφησε ένα παράθυρο ανοικτό, απαντώντας σε διευκρινιστικές ερωτήσεις, δίνοντας το πράσινο φως για τη μετάδοση δημοσκοπήσεων και εκτιμήσεων για το δεύτερο γύρο, τουλάχιστον το βράδυ της Κυριακής 7/10. Η κίνηση αυτή ωστόσο, δεν ήταν αρκετή.
Τις προηγούμενες ημέρες οι εκπρόσωποι των τηλεοπτικών σταθμών, ιδιωτικών και δημόσιων, δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν με τους εκπροσώπους των εταιρειών δημοσκοπήσεων για τη διενέργεια μιας κοινής έρευνας exit poll, τουλάχιστον για τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς) και σε 13 περιφέρειες. Το κόστος του εγχειρήματος ανήλθε στις 150.000 ευρώ, πράγμα το οποίο κρίθηκε οικονομικά ασύμφορο, από τα ιδιωτικά κανάλια.
Η διαφημιστική δαπάνη
Αξίζει να αναφερθεί ότι η διαφημιστική δαπάνη στους τηλεοπτικούς σταθμούς τον Οκτώβριο του 2010, παρουσίασε τη μεγαλύτερη κάμψη από καταβολής ιδιωτικής τηλεόρασης, ξεπερνώντας το 40% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, το οποίο υπενθυμίζεται ότι ήταν μήνας ύστερα από εθνικές εκλογές, οπότε υπήρχε σημαντική κάμψη.
Το κονδύλι της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση, τον Οκτώβριο του 2010 διαμορφώθηκε στα 48,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα πραγματικά διαφημιστικά έσοδα εκτιμώνται σε ένα ποσό της τάξεως του 25% με 40% χαμηλότερα, λόγω των εκπτώσεων και των λοιπών προσφορών που πλέον ισχύουν στην τηλεοπτική διαφήμιση.
Σταυρόλεξο η β΄ Κυριακή
Σε ό,τι αφορά το πολιτικό σκέλος της μη ύπαρξης δημοσκοπήσεων και σύμφωνα με δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, «η ματαίωση του exit poll, σύμφωνα με στελέχη των υποψήφιων περιφερειαρχών αλλά και εκλογολόγων και στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., δυσκολεύει τον καθορισμό της στρατηγικής για το δεύτερο γύρο, γιατί δεν θα έχουν αποτυπωμένα το εύρος και τα ποιοτικά στοιχεία όσων θα πάνε να ψηφίσουν, καθώς θα ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο για την τελική απόφαση».
Διευκρινίζεται πάντως, ότι τόσο οι πολιτικοί όσο και οποιοσδήποτε άλλος φορέας μπορεί να ζητήσει τη διενέργεια δημοσκόπησης, τα αποτελέσματα της οποίας δεν μπορεί να δημοσιοποιήσει.
Αναβολή
* Ουδέποτε εξετάστηκε θέμα αναβολής του δεύτερου γύρου των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, ξεκαθάρισε χθες ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης. Πρόσθεσε επίσης, μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά τη γενική πρόβα των εκλογών στο υπουργείο Εσωτερικών.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - sioan@naftemporiki.gr
Σημ.axinosp:Πνέουν τα λοίσθια οι καναλάρχες και ζουν με κυβερνητικές ενέσεις από κρατική διαφήμιση, μπορούμε να τελειώνουμε με αυτούς τους ΑΛΗΤΕΣ κλείνοντας την τηλεόραση, μια για πάντα. Οσο για την κατοχική κοινοβουλευτική δημοκρατία αυτή θα το φυσάει και δεν θα κρυώνει με το κάζο που θα πάθει με τις εκλογές της Κυριακής !!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα προτιμούσα να μην αφήνετε σχόλια χωρίς όνομα, βάλτε ένα όνομα ψευδώνυμο αρκεί να μην εμφανίζεται η γελοία περίπτωση ο/η Ανώνυμος