Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Στις στοές του ΗΣΑΠ... η απάντηση

Στις στοές του ΗΣΑΠ... η απάντησηΚαλησπέρα κύριοι,

Στις 21/3/11 δημοσιεύθηκε το άρθρο "Στις στοές του ΗΣΑΠ" του Άλκη Γαλδάδα. Σας επισυνάπτω το άρθρο και παραθέτω την ηλεκρονική διεύθυνση (http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=5882). Διαβάζοντας σχετικά με αυτό το θέμα στο διαδίκτυο έπεσα πάνω σε ένα κείμενο που δείχνει σαν απάντηση στο άρθρο του κύριου Γαλδάδα. Σας το επισυνάπτω με τίτλο "Στις στοές του ΗΣΑΠ... η απάντηση" και το αφήνω στην κρίση σας για τυχόν δημοσίευση του.


Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Γλιστράω πάνω στα σάλια που έχει αφήσει κάποιος δημοσιογράφος από το υπερβολικό το γλείψιμο σε έναν μεγαλοεργολάβο. Κατεβαίνω στην Αδριανού, παράλληλα στις γραμμές του τρένου, ντυμένος σαν κρεμμύδι, καλά κουκουλωμένος κι είναι ξημερώματα και κάνει φοβερό κρύο- « «άγριο ψοφόκρυο» που λέει ο λαός». Δεξιά μου κοντά σε έναν τοίχο στην εκκλησία του Αγίου Φιλίππου βλέπω ένα σύνθημα γραμμένο από αναρχικούς: «Αλήτες, ρουφιάνοι δημοσιογράφοι». Αναρωτιέμαι. Λες να έχουν δίκιο τα ανάρχια; Όλοι μα όλοι οι δημοσιογράφοι; Δεν είναι δυνατόν! Οι περισσότεροι όμως; μπορεί. Ίσως.

Αριστερά μου βλέπω γύρω στα δέκα άτομα μπροστά στην είσοδο της αρχαίας αγοράς να κάθονται σχεδόν κοκαλωμένα και να συζητούν μεταξύ τους. Τους καλημερίζω και τους ρωτάω : «Τι κάνετε ρε παιδιά εδώ μέσα σε αυτό το ψοφόκρυο;» «Κάνουμε βάρδιες και έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα για το βωμό του Eλέους και των δώδεκα θεών που υπάρχει εδώ δίπλα.» «Και πως έτσι; Παίρνετε χρήματα από κάποιον;» «Όχι δεν παίρνουμε χρήματα από κανέναν. Μάλιστα μερικοί από εμάς χάσαμε και τις δουλειές μας εξαιτίας αυτών των κινητοποιήσεων. Αυτό που κάνουμε το κάνουμε για τις ιδέες μας και επειδή το πιστεύουμε.» «Παιδιά θα σας πω κάτι που ίσως ακουστεί χοντρό αστείο. Υπάρχουν τέτοιοι μαλάκες ακόμα στην Ελλάδα;» Γελούν πίκρα και κάποιος απαντά. «Εσύ δες το όπως θες. Εμείς πάντως το κάνουμε αυτό επειδή το πιστεύουμε. Για τις ιδέες μας.» Στο νου μου έρχεται ο Πλάτων και ο Σωκράτης. Όμως συνεχίζω με μια άλλη ερώτηση «Και αυτός ο Βωμός του Ελέους και των Δώδεκα Θεών τι είναι; Ένας βωμός που κάνανε θυσίες και σφάζανε ζώα;» «Όχι φίλε», μου απαντά ένας άλλος. «Στην αρχαία γραμματεία, εκδόσεις Κάκτος, που ένας άλλος ''μαλάκας'' την έχει εκδώσει σχεδόν όλη, στην ιστορία του Θουκυδίδη έχουμε διαβάσει ότι :

«Τον θεό του Ελέους εορτάζει στην πόλη μας ο λαός όχι με θυσίες και σφάγια, αλλά με εγχώρια αγαθά που δεν έχουν αίμα».

Κι αν διαβάσεις φίλε και στον Φιλόστρατο θα δεις και εκεί να αναφέρεται ότι :

«Τα περιπλανώμενα παιδιά του Ηρακλέους έστησαν το βωμό του Ελέους που τον ανεγνώρισαν ως δέκατο τρίτο θεό και δεν του έκαναν σπονδές με κρασί αλλά με δάκρια».

Στη φράση δέκατος τρίτος θεός στο μυαλό μου ήρθε αχνά ο Χριστός, αλλά και η Παναγιά η Ελεούσα και η Δωρική ορθοδοξία του Άγγελου Σικελιανού με τον δέκατο τρίτο θεό τον Χριστό του Ελέους. Έναν προαβραμικό Χριστό.
Επανήλθα όμως μετά από αυτές τις σκέψεις μου στα βλέμματα των παιδιών, τους κοιτώ έναν - έναν και τους λέω όσα σκεφτόμουν. Μου απαντάει ένας από αυτούς με μεστό βλέμμα και μια έκφραση περηφάνιας :

«Αυτό ακριβώς κύριε μου θέλουν να κάνουν εδώ. Θέλουν να θάψουν την έννοια του Ελέους και των 12 θεών που είναι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού από τον Όμηρο και τα έπη του και τις σκέψεις του γύρω από το έλεος, έως την Παναγιά την Ελεούσα και τον Άγιο Παντελεήμονα της σύγχρονης Ελλάδας».

-Καλά και αυτά που είχα διαβάσει τώρα τελευταία στο διαδίκτυο από έναν δημοσιογράφο που είχε γράψει ότι σε αυτόν εδώ τον βωμό γινόντουσαν θυσίες, τι είναι άσχετα;

Μου απαντάει ένα παιδί με αλογοουρά και ροκ ντύσιμο :

«Φίλε, φυσικά και είναι άσχετα. Πάρα πολλοί από τους δημοσιογράφους είναι στην ουσία αμόρφωτοι και εντελώς επιφανειακά πληροφορημένοι. Όμως ταυτόχρονα είναι και φοβερά νάρκισσοι, νομίζοντας ότι είναι πολύ σπουδαίοι αυτοί οι σφουγγοκολάριοι των μεγαλοεκδοτών και μεγαλοεργολάβων. Προφανώς θα εννοείς φίλε τον ίδιο τύπο που έχει ανεβάσει στο διαδίκτυο ένα όρθρο με πολλά 'φρου- φρου' και 'δήθεν ρομαντισμούς' για να μας περιγράψει σαν ένας άλλος Χέμινγκγουέϊ, ακόμα και Παπαδιαμάντης, ίσως και Καβάφης θα μπορούσα να πω, βλέπεις περνάει μέχρι και στον ποιητικό λόγο για να μας περιγράψει το εκπληκτικό κάλλος των τούνελ του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου κάποιου μεγαλοεργολάβου».

-Όχι, δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο στο μυαλό μου, έτσι γενικά μιλάω.

«Καλά», μου λέει ο ροκάς, «Γιατί έχει βγει κάποιος στο διαδίκτυο όπου μέσα στα πολλά σάλια ξεφυτρώνει και μία δυνατή κοτσάνα που μας έσπασε τα τύμπανα. Μας κούφανε!»

-Με τί ρε παιδιά; ρώτησα εγώ. Μου απαντά ο ροκάς :

«Την συγκεκριμένη κοτσάνα που φυτρώνει όπως φυτρώνουν και τα προβλήματα στις γραμμές του τρένου, την έχω γραμμένη εδώ σε ένα μπλοκάκι μου και θα στην διαβάσω. Λέει ο τύπος στο διαδίκτυο ΄΄.....τα προβλήματα φυτρώνουν το ένα μετά το άλλο, με πιο τελευταίο 'τα αρχαία' που βρέθηκαν στις γραμμές του τρένου στο Θησείο και αντί κάθε φορά που βρίσκουμε σημάδια των προγόνων μας να χαιρόμαστε καθώς άλλο ένα νήμα εμφανίζεται για να μας συνδέσει με παρελθόν αξιοζήλευτο, εμείς δημιουργούμε μείζον θέμα εξαιτίας του...΄΄. Και κοίτα τι γράφει παρακάτω φίλε μου, αφού προηγουμένως με ύψιστη αισθητική ο δημοσιογραφούλης έχει μιλήσει για κάτι κομμένα αρχαία μαρμάρινα κεφάλια που βρέθηκαν μέσα σε πηγάδια, τολμά να τα συγκρίνει με τον βωμό. Θα σου διαβάσω τι γράφει : ΄΄...εκπληκτικό εύρημα (τα κεφάλια!!!) και κάτι που επιτέλους δεν δημιουργεί προβλήματα. Ενώ ένας βωμός...΄΄.

« Άκουσον - άκουσον. Εάν δεν έχεις εντελώς κουφαθεί. Ο τύπος, ο δημοσιογράφος, βάζει σαν κριτήριο για το τι είναι 'εκπληκτικό σαν αρχαιολογικό εύρημα', τι είδους προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει αυτό το εύρημα στον μεγαλοεργολάβο. Αλλά και το άλλο; Σου εμφανίζει η αρχαιολογία εκπληκτικά ευρήματα, βωμό του Ελέους, ναό των δώδεκα θεών με 12 κίονες όπου ο κάθε κίονας συμβολίζει και μια θεότητα κι έναν ακόμη ναό πιο δίπλα. Και ενώ όλα αυτά υπάρχουν εκεί και περίμεναν να βγουν στο φως να λάμψουν, και αφού η αρχαιολογία στα παρουσιάζει και στα δείχνει εκεί στην Ελληνική Γη, σου λέει απότομα και κοφτά, τώρα τα ξανασκεπάζω. Και για όλα αυτά ο κύριος ποιητής-δημοσιογράφος μας λέει ότι πρέπει να χαιρόμαστε που μας έκαναν οι αρχαιολόγοι την τιμή στους Έλληνες πολίτες, που πληρώνουμε με τους φόρους μας τους μισθούς τους, να μας δείξουν τα ευρήματα, να ρίξαμε μια αστραπιαία ματιά και μετά να τα ξαναθάψουν. Πολύ χαρά, τι να σου πω. Τα βγάλαμε, τα είδατε, τα θάψαμε, βουλώστε το. Αυτοί που δικαιούνται να ομιλούν είναι μόνο όσοι κωλογλύφουν μεγαλοεκδότες και μεγαλοεργολάβους».

Ευρωπαϊκή χώρα η Ελλάδα και μάλιστα η μάνα του πολιτισμού της Ευρώπης ! Κι έχει ένα τρένο να περνάει απ' την καρδιά του πιο σπουδαίου και σημαντικού αρχαιολογικού θησαυρού της χώρας! Φανταστείτε ένα τρένο στην Ρώμη να περνά ξυστά από το Κολοσσαίο, να κάνει δεξιά προς τον Παλλατίνο Λόφο, πατώντας πάνω σε μνημεία, κόβοντάς τα στην μέση και πετώντας τα δεξιά και αριστερά! Φανταστείτε ένα τρένο να διασχίζει το Άουσβιτς! Ωραία μάνα της Ευρώπης η Ελλάδα! Πολύ ωραία η ιδέα σου ρε φίλε Βαγγέλη, να σκεφτείς να φτιάξουμε κίνηση για αιώνια παραμονή των Ελγινείων στην Βρετανία! Εάν επιστρέψουν εδώ τα Ελγίνεια μπορεί να τα δούμε για διακοσμητικά σε τίποτε μπαράκια στην Μύκονο.

Ένα από τα παιδιά πήγε να μου πει κάτι ακόμη.
Φώναξα : «Παιδιά σταματήστε, μου έρχεται αναγούλα» και έφυγα. Βρήκα μία καρέκλα εκεί στην Αδριανού, κάθισα και θλιμμένος κοίταξα πάνω στις γραμμές κρυμμένα κάτω από τα τούνελ τις μπουλντόζες που ετοιμάζονται για την κατάχωση του βωμού. Κοιτάζω και τα ήδη μπαζωμένα αρχαία μόλις λίγα μέτρα πριν το βωμό και σκέφτηκα πως έχουν γίνει όλα αυτά χωρίς την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (Κ.Α.Σ.). Είχαν καταχωθεί και μπαζωθεί εν ριπή οφθαλμού πάμπολλα αρχαιολογικά ευρήματα χωρίς την απόφαση του Κ.Α.Σ. Ελλάς το μεγαλείο σου ! Άραγε υπήρχε αρχαιολόγος εκεί; Ποιοί τα μπάζωσαν; Κάποιοι είπαν ότι καταχώθηκαν από τον ΗΣΑΠ με επίβλεψη αρχαιολόγου του ΗΣΑΠ. Από που πήραν εντολή για κατάχωση χωρίς να έχει αποφασίσει το Κ.Α.Σ.; Άνθρωποι από τις βάρδιες τηλεφώνησαν για σωλήνες όπου θα περάσουν ηλεκτρικά καλώδια να μεταφέρονται από εργάτες του υπεύθυνου μεγαλοεργολάβου δίπλα στις ράγες, ενώ είχαν γίνει μηνύσεις και είχε αποφασισθεί από την αστυνομία η παύση οποιασδήποτε εργασίας. Λίγα μέτρα ακόμη και θα είχαν μπαζώσει και τον βωμό αν κάποιοι άθλιοι, ρυπαροί, λεπροί, λυσσαλέοι , δωδεκαθεϊστές, ειδωλολάτρες, σκατόφατσες, κωλόπαιδα δεν είχαν παρέμβει να σταματήσουν την απολύτως παράνομη κατάχωση.

Και τότε αναρωτήθηκα. Γιατί τέτοια κωλοπιλάλα ρε παιδιά; Τόσα χρόνια μας ταλαιπωρούν ο ΗΣΑΠ και οι γραμμές του και λίγες εβδομάδες παραπάνω αναμονής μέχρι να αποφασίσει το Κ.Α.Σ μας πείραξε; Δεκάδες χρόνια δεν ακούσαμε να εκτροχιαστεί κανένα βαγόνι του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, τώρα αρχίσανε να τρίζουν και να στενάζουν οι γραμμές; Μήπως τρίζει η καρέκλα κανενός δημοσιογράφου και θέλει να κάνει τον καλό παιδί στο αφεντικό του; Άλλωστε αυτή η μονή γραμμή ανόδου και καθόδου, σε επίπεδα πολύ κοντά στο φυσιολογικό, εξυπηρετεί αυτήν την απόσταση 200 μέτρων- επαναλαμβάνω μόνο 200 μέτρων- ! Τί πιο απλό από το να μείνει όπως είναι ; Και αν τελικά στενάζουν οι γραμμές, να τις κάνουν να μην στενάζουν και να γίνουν δυνατές και στέρεες. Στην τεχνολογία του 2011 βρισκόμαστε. Αλλά τελικά, μήπως όλα αυτά γίνονται επειδή μπορούν να συμβούν κάποια πράγματα που είχα δει σε ένα όνειρό μου τις προάλλες; Ότι ένας μεγαλοεργολάβος βιάζεται να τελειώσει και να καταχώσει τα πάντα γιατί πρόκειται να επέλθει ενοποίηση των οργανισμών όλων των μέσων μεταφοράς και στην συνέχεια να προχωρήσουν σε ιδιωτικοποιήσεις στα πλαίσια εύρεσης των 50 δις για το ΔΝΤ. Και αυτός ο υπερεργολάβος μου έλεγε κάποιος στο όνειρο μου θα έπαιρνε στα χεριά του όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και θα άρχιζε ένας φοβερός χορός με μίζες και παραμίζες και κόντρα μίζες. Αναρωτήθηκα λες να είναι το όνειρο προφητικό; Όμως έδιωξα τη σκέψη για το όνειρο από το νου μου και επανήλθα στην πραγματικότητα. Όχι είπα γεμάτος σιγουριά, στην Ελλάδα δεν γίνονται τέτοια πράγματα.

Γύρισα το βλέμμα μου προς τον Παρθενώνα και τον παρατήρησα καλά και τότε μου ήρθε μια σκέψη στο νου : Ρε τι ωραίος που θα ήταν ο Παρθενώνας για ντισκοτέκ!

Κνούφιος
www.ixorcosmos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα προτιμούσα να μην αφήνετε σχόλια χωρίς όνομα, βάλτε ένα όνομα ψευδώνυμο αρκεί να μην εμφανίζεται η γελοία περίπτωση ο/η Ανώνυμος