Στη συνταγή αποτυχίας του 2009
Σαν «βόμβα» έπεσε χθες στον Πειραιά η είδηση ότι το νεοσύστατο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, που ιδρύθηκε μόλις πριν από εννέα μήνες, καταργείται και η ναυτιλία εντάσσεται σ' ένα άλλο υπουργείο, ενώ αγνοείται... η τύχη των Νήσων και της Αλιείας, καθώς καμία αναφορά δεν έγινε στους δύο αυτούς σημαντικούς τομείς.
Παραμένει ο υπουργός Γ. Διαμαντίδης για όσο χρειαστεί
Οι «εκπλήξεις» που έκρυβε ο χθεσινός ανασχηματισμός δεν σταματούν όμως εδώ. Η μεγαλύτερη έγκειται στο γεγονός ότι αυτό που έκανε χθες ο πρωθυπουργός, το να εντάξει δηλαδή τη ναυτιλία σ' ένα άλλο υπουργείο, δεν είναι καινούργια «συνταγή». Την είχε ξαναδοκιμάσει τον Οκτώβριο του 2009 σχηματίζοντας την πρώτη του κυβέρνηση.
Τότε είχε καταργήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΕΝΑΝΠ) και το είχε συγχωνεύσει μαζί με τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης στο νέο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με υπουργό τη Λ. Κατσέλη. Είχε δε μεταφέρει στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με υπουργό τον Μ. Χρυσοχοΐδη τον κλάδο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος, τη Λιμενική Αστυνομία, την Ασφάλεια Ναυσιπλοΐας και κάποιες άλλες διευθύνσεις.
Ενα εγχείρημα το οποίο απέτυχε παταγωδώς και ο πρωθυπουργός κάτω από την πίεση φοβερών αντιδράσεων, όχι μόνο εκ μέρους του εφοπλιστικού κόσμου αλλά όλης της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των εμπλεκόμενων φορέων με τη ναυτιλία, που απαιτούσαν την επανασύσταση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, στον ανασχηματισμό του Σεπτεμβρίου του 2010, προχώρησε στη δημιουργία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, αφήνοντας όμως κομμάτι του Λιμενικού Σώματος και πάλι στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Τότε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής είχε παραδεχτεί ότι η ένταξη του υπουργείου Ναυτιλίας στο Οικονομίας δεν είχε λειτουργήσει «καθώς τα θέματα της ναυτιλίας χρειάζονται ιδιαίτερη αντιμετώπιση».
Χθες όμως, άγνωστο γιατί, αφού κανείς δεν μπορούσε να δώσει μια λογική εξήγηση στη συγκεκριμένη πράξη, ο πρωθυπουργός ξέχασε προφανώς ότι τα θέματα της ναυτιλίας χρειάζονται «ιδιαίτερη αντιμετώπιση» και ξανακατήργησε το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Τη ναυτιλία την ενέταξε στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ενώ κανείς δεν γνώριζε πού θα ενταχθεί ο τομέας της αλιείας και των νησιών. Επίσης άγνωστο ήταν ποιος από το υπουργικό σχήμα του καινούργιου υπουργείου θ' αναλάβει τη ναυτιλία.
Πληροφορίες έλεγαν ότι αυτός θα είναι μάλλον ο αναπληρωτής υπουργός Χ. Παμπούκης. Η ναυτιλιακή κοινότητα και οι φορείς που εμπλέκονται με τη ναυτιλία εξεπλάγησαν χθες, καθώς δεν πίστευαν ότι ξαναγυρίζουν 20 μήνες πίσω.
«Η υπομονή έχει και τα όριά της», είπε χθες στην «Ε» παράγοντας της ναυτιλίας και πρόσθεσε: «Πέρυσι τον Σεπτέμβριο με την επανασύσταση του υπουργείου είπαμε "επιτέλους ήρθε υπουργός στον Πειραιά" και πιστέψαμε ότι η ναυτιλία σιγά σιγά θα ξανακερδίσει τη χαμένη θέση της. Χθες ακούσαμε ότι και πάλι κάποιοι φωστήρες αποφάσισαν τη διάλυση του υπουργείου. Ε, όχι, δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση».
Ναυτιλιακοί κύκλοι τόνιζαν στην «Ε» ότι η κατάσταση που θα επικρατήσει θα είναι και πάλι ένα αλαλούμ, καθώς μέχρι να εκδοθεί το καινούργιο Π.Δ. για την κατάργηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα και αναρωτιούνταν: Μέχρι τότε τι θα γίνει;
Οι πρώτες πληροφορίες έλεγαν πάντως ότι ο πρώην υπουργός Γ. Διαμαντίδης θα παραμείνει στο γραφείο του στην Ακτή Βασιλειάδη για όσο καιρό χρειαστεί. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι χθες κλήθηκε να συμμετάσχει στο νέο υπουργικό συμβούλιο, το πρώτο μετά τον ανασχηματισμό.
Αντίθετη στην κατάργηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, και η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
«Για μία ακόμα φορά βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές». Επειτα από 20 ολόκληρους μήνες παλινωδιών, η κυβέρνηση εξακολουθεί να μη μαθαίνει από τα λάθη της», τονίζει ο αρμόδιος τομεάρχης της Ν.Δ. Γ. Πλακιωτάκης και επισημαίνει πως «η εμπορική μας ναυτιλία δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα. Ο πρωθυπουργός αδυνατεί να κατανοήσει τη σημασία αυτού του νευραλγικού τομέα, ιδιαίτερα σε περίοδο κρίσης».
Ο Γ. Πλακιωτάκης υπογραμμίζει επίσης τη δέσμευση της Ν.Δ. «να φέρει την εμπορική ναυτιλία στη θέση που της αρμόζει, δίπλα στον ίδιο τον πρωθυπουργό».
Ελευθεροτυπία
Σημ.axinosp:Πόσα κιλά μαλάκας είναι αυτός ο ΓΑΠ τελικά;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα προτιμούσα να μην αφήνετε σχόλια χωρίς όνομα, βάλτε ένα όνομα ψευδώνυμο αρκεί να μην εμφανίζεται η γελοία περίπτωση ο/η Ανώνυμος