Πλέον γνωρίζω, ότι για την αόριστη αυτή απάντηση δεν έφταιγε ούτε η μικρή μου ηλικία, ούτε το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα μου. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι ακόμα και αν ο πατέρας μου είχε ακαδημαϊκή μόρφωση και αν εγώ ήμουν αρκετά μεγάλος για να μπορώ να επεξεργαστώ μια περίπλοκη απάντηση, πάλι θα έπαιρνα μια εξίσου αόριστη -ίσως μάλιστα την ίδια- απάντηση.
Γιατί έτσι; Γιατί τα σχολεία θεωρούν ότι είναι σημαντικότερο να διδάξουν στα παιδιά ότι ο Ηρακλής καθάρισε τους σταύλους του Αυγεία από τα σκατά, παρά να τους εξηγήσουν με δυο απλές κουβέντες τον τρόπο που λειτουργεί το χρήμα. Και δεν κατηγορώ μόνο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η θεωρία του οικονομικού / χρηματικού / τραπεζικού συστήματος δεν διδάσκεται σε κανένα σχολείο του πλανήτη. Είναι μάλιστα γεγονός, ότι ακόμα και απόφοιτοι ανώτερων και ανώτατων σχολών, με πτυχία στις πολιτικές και οικονομικές επιστήμες, μπορεί να έχουν αρκετές πρακτικές γνώσεις αλλά οι περισσότεροι αγνοούν τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται ουσιαστικά το χρήμα.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Τελικά, πώς δημιουργείται το χρήμα; Ποιός το δημιουργεί; Πώς αποφασίζεται πόσα χρήματα θα δημιουργηθούν; Πόσα χρήματα υπάρχουν στον κόσμο;
Τι είναι ο πληθωρισμός, τι είναι ο ρυθμός ανάπτυξης και πώς συνδέονται αυτά μεταξύ τους; Τι είναι το εθνικό χρέος; Πώς είναι δυνατόν, όλα τα κράτη να έχουν εθνικά χρέη; Πού χρωστάνε;
Γιατί διαβάζουμε συχνά ότι η Αμερική κάνει πολέμους για να βοηθήσει την οικονομία της ξοδεύοντας χρήματα στα όπλα; Γιατί δεν βελτιώνεται και η δική μας οικονομική κατάσταση όταν ξοδεύουμε άσκοπα τα χρήματα;
Πώς είναι δυνατόν όλοι, οι απλοί άνθρωποι, οι εταιρίες και οι κυβερνήσεις που με την εργασία τους παράγουν όλο τον πραγματικό πλούτο, να είναι χρεωμένοι στις τράπεζες, δηλαδή σε αυτούς που απλά διαχειρίζονται τον πλούτο;
Γιατί δεν αρέσει στις τράπεζες να εξοφλούμε νωρίτερα το δάνειό μας και μας χρεώνουν πρόστιμα; Δεν θέλουν να πάρουν πίσω τα λεφτά τους για να τα ξαναδανείσουν;
Ποιά είναι η διαφορά της τράπεζας και του τοκογλύφου; Και οι δύο δανείζουν έντοκα, έτσι δεν είναι; Ο τοκογλύφος δανείζει τα δικά του χρήματα. Η τράπεζα;
Γιατί κάθε οικολογική προσπάθεια αποτελεί άσκηση ματαιότητας στην σημερινή κοινωνία; Τι είναι αυτό που καθιστά αναπόφευκτη την καταστροφή του πλανήτη; Δεν φτάνουν οι φυσικοί πόροι για όλους;
Τι σημαίνει “κραχ”; Γιατί είναι μαθηματικά αναπόφευκτος ο ερχομός μιας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, πιθανότατα χειρότερης από αυτήν του 1929;
Πού οφείλεται η σημερινή κρίση και πόσο φρικτά ειρωνικό είναι να δίνουν οι κυβερνήσεις τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών (σε μορφή οικονομικής βοήθειας) στις τράπεζες για να “ορθοποδήσουν”;
Το σύντομο ντοκυμαντέρ “Money as Debt” του Paul Grignon έρχεται για να μας εξηγήσει με απλό τρόπο το σύγχρονο τραπεζικό σύστημα και να μας βοηθήσει να απαντήσουμε σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα. Βρείτε οπωσδήποτε 45 λεπτά και αφιερώστε τα για να παρακολουθήσετε το επεξηγηματικό αυτό βίντεο. Σας εγγυώμαι ότι αξίζει τον κόπο…
2 σχόλια:
Εξαιρετικό. Ευχαριστώ πολύ.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ
Δημοσίευση σχολίου