Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με την βία Άρθρο 120 (παραγρ.4) του ισχύοντος Συντάγματος της Ελλάδας (ακροτελεύτια διάταξη).

Δεν αναγνωρίζουμε το χρέος

Είτε θα πετύχουμε και θα πάρουμε την πατρίδα μας πίσω, είτε θα χαθούμε για αιώνες στις πατρίδες των άλλων και των υπερκρατικών διεθνών οργανισμών, τις νέες αυτοκρατορίες.Εδώ που φθάσαμε, δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα περισσότερο από τις αλυσίδες μας.
Όσο περνούν οι εβδομάδες η κατάστασή μας θα γίνεται όλο και πιο αντιληπτή.
Μέχρι την Εξέγερση

Δεν σας θέλει ο λαός ελικόπτερα και μπρος

To να παράγεις ο ίδιος τα τρόφιμά σου είναι ίσως ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που μπορείς να κάνεις σήμερα, γιατί είναι ένα βήμα προς την κατάκτηση της ελευθερίας σου!

''Σκλάβος είναι αυτός που ελπίζει ότι θα έρθουν να τον ελευθερώσουν''
Έζρα Πάουντ 1885 – 1972

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

ΣΥΝΤΑΓΜΑ 2011: Η συνέχεια του Δεκέμβρη και η εξέγερση των “νοικοκυραίων”. Η συνέχεια και η ασυνέχεια. Δύο εξεγέρσεις σε μια πλατεία…


Σύνταγμα 29-05-2011

Μπορεί αυτό το ξέσπασμα να ξεφουσκώσει σε λίγες μέρες, μπορεί όμως και να γραφτεί στην ιστορία σαν η εξέγερση που άλλαξε την ροή της ιστορίας στην Ελλάδα για πάντα. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, εκατοντάδες ή χιλιάδες, όπως συνέβη και με τον Δεκέμβρη του 2008, των οποίων οι συνειδήσεις θα έχουν αλλάξει για πάντα, χωρίς επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση. Ήμουν χθές στην πλατεία, και στην πάνω καί στην κάτω, και θέλω να καταγράψω τις εντυπώσεις μου. Δεν θα πώ πολλά, μόνο αυτό που εγώ θεωρώ την ουσία.

Η κάτω πλατεία είναι η συνέχεια του Δεκέμβρη. Τον Δεκέμβρη στο κίνημα υπήρχαν δυό τάσεις. Η τάση της βίαιας σύγκρουσης με το κράτος σαν τον μοναδικό δρόμο αντίστασης, και η τάση της δημιουργικής ανασύνθεσης της πολιτικής μακρυά από τις παραδοσιακές μορφές της αντιπροσώπευσης. Τα παιδιά της Λυρικής και άλλων καταλήψεων ήταν με την δεύτερη τάση, κάποια άλλα παιδιά με την πρώτη. Στην πορεία μετά τον Δεκέμβρη, οι αυταπάτες όσων πίστευαν πως οι δυό τάσεις μπορούν να συντεθούν διαλύθηκαν. Οι νεκροί της Μαρφιν έδειξαν πως ο δογματισμός της βίας ήταν τελικά εξουσιαστικός και καμμιά σχέση δεν είχε με την αναρχία και την αυτονομία. Η βία του Δεκέμβρη θα ήταν πιά ή αμυντική (να προστατέψει τις νέες πολιτικές δομές που γεννήθηκαν τον Δεκέμβρη), ή επιθετική και εξουσιαστική (να στρέφεται πιά κατά της κοινωνίας γενικά, αντί κατά του κράτους, σαν μιαν εκπλήρωση της εφηβικής παθολογίας του μίσους ορισμένων παιδιών που πίστεψαν οτι τον Δεκέμβρη θα άλλαζαν όλα με μιάς, και κατηγορούν όλους τους “νοικοκυραίους”-γονείς τους, που αυτό δεν έγινε). Εν πολλοίς η κάτω συνέλευση της πλατείας Συντάγματος, είναι η εκδίκηση της δεύτερης τάσης του Δεκέμβρη για το άγριο καπέλο που έφαγε από την πρώτη τάση, όλα αυτά τα δυόμιση χρόνια μετά τον Δεκέμβρη.

Αυτό που έχει ασύγκριτα μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως, είναι η σύνθεση και η δυναμική της πάνω πλατείας. Στην πάνω πλατεία, αυτοί που κρατάνε τις Ελληνικές σημαίες δεν είναι εθνικιστές, στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον, είναι απλά τα παιδιά που οι μόνες παραστάσεις συλλογικότητας που έχουν, είναι από το γήπεδο, από τα παιχνίδια της Εθνικής Ελλάδος, και τα πανηγύρια στο χωριό τα καλοκαίρια, όπου και σηκώνονται και χορεύουν τα Δημοτικά, που τα έχουν μάθει από τις οικογένειές τους, με ευφορία και περηφάνεια και με την αίσθηση της κοινωνικής αναγνώρισης και της πολιτισμικής συνέχειας. Είναι αυτά τα συναισθήματα που τους κάνουν να φωνάζουν στα ΜΑΤ: ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΤΙΜΗ, ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΑΝΑΠΟΔΑ..ΑΝΑΠΟΔΑ ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΣΠΙΔΑ. Θεωρώ αυτό το συμβάν, δηλαδή ΑΥΤΑ τα παιδιά να φωνάζουν ΑΥΤΟ το σύνθημα, οιωνεί επαναστατικό συμβάν, δηλαδή συμβάν που, όπως κι ο Δεκέμβρης ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ. Γι αυτά τα παιδιά , η ανεργία του Μνημονίου, δεν είναι μια στρατηγική των καπιταλιστών για να μειώσουν το κόστος της εργασίας, είναι απλά κάτι που τους κόβει το γήπεδο, τους κόβει το σκυλάδικο και το clubbing το σαββατοκύριακο, τους κόβει την χαρά και την υπερηφάνεια το καλοκαίρι στο χωριό, όπου το σόι θα ρωτάει, τι δουλειά κάνει ο γιός σου, ή η κόρη σου, και η μάνα θα ντρέπεται να πεί, είναι άνεργοι.

Η κάτω πλατεία είναι μια εξέγερση πολιτική με αμηχανία στις κοινωνικές αναφορές, η πάνω πλατεία μια εξέγερση κοινωνική χωρίς πολιτικό προσανατολισμό. Όσο όμως όλα τα παιδιά παραμένουν στην πλατεία, η σύνδεση της μιάς συνθήκης με την άλλη, και η ένωση των δυό πλατειών σε μία, θα παραμένει μια δυνατότητα. Όταν και αν αυτό συμβεί, ο κύκλος της μεταπολίτευσης θα έχει κλείσει οριστικά, και το πολιτικό σύστημα θα έχει πολύ, πολύ, πολύ μεγάλο πρόβλημα. Ωστόσο, ακόμα κι αν αυτό δεν συμβεί, οι συνειδήσεις έχουν αλλάξει ήδη καί στις δύο πλατείες. Γιατί είναι η πρώτη φορά μέσα σε 40 χρόνια που οι δυό πλατείες είναι τόσο κοντά η μιά με την άλλη.

Γιάννης Κ.
antisomataΣύνδεσμος

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

αυταπαταται ο κυριος.
η ολη ιστορια του δεκεμβρη ηταν μια καραμπινατη προβοκατσια.

οσο για αυτην την ιστορια της πλατειας συνταγματος,δεν προκειται για τιποτε αλλο,απο πολιτικα ανδραποδα που μεχρι τωρα ψηφιζανε πασοκ,νδ κλπ.....και καποιοι το ριχνανε στην ιδιοτια της αποχης.
και τα ανδραποδα δεν ειναι ικανα προς δημιουργια.

Ανώνυμος είπε...

Όλοι μας με την ψήφο ή με την ανοχή μας οδηγήσαμε τα παιδιά μας στις πλατείες. Καλό θα είναι οι χαρακτηρισμοί πολιτικά ανδράποδα κ.λ.π. να δίνονται με φειδώ.Όσο για τα κόμματα και τους παρακείμενους σφογγοκολάριους ας εξαχνωθούν επιτέλους δε θα μας λείψουν. Είμαστε εν αναμονή...
Ψυχή βαθιά