Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με την βία Άρθρο 120 (παραγρ.4) του ισχύοντος Συντάγματος της Ελλάδας (ακροτελεύτια διάταξη).

Δεν αναγνωρίζουμε το χρέος

Είτε θα πετύχουμε και θα πάρουμε την πατρίδα μας πίσω, είτε θα χαθούμε για αιώνες στις πατρίδες των άλλων και των υπερκρατικών διεθνών οργανισμών, τις νέες αυτοκρατορίες.Εδώ που φθάσαμε, δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα περισσότερο από τις αλυσίδες μας.
Όσο περνούν οι εβδομάδες η κατάστασή μας θα γίνεται όλο και πιο αντιληπτή.
Μέχρι την Εξέγερση

Δεν σας θέλει ο λαός ελικόπτερα και μπρος

To να παράγεις ο ίδιος τα τρόφιμά σου είναι ίσως ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που μπορείς να κάνεις σήμερα, γιατί είναι ένα βήμα προς την κατάκτηση της ελευθερίας σου!

''Σκλάβος είναι αυτός που ελπίζει ότι θα έρθουν να τον ελευθερώσουν''
Έζρα Πάουντ 1885 – 1972

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2008

Αυξάνεται η ζήτηση για ισλαμικά χρηματοδοτικά προϊόντα χωρίς τόκο


Ιορδανία: Αυξάνεται η ζήτηση για ισλαμικά χρηματοδοτικά προϊόντα χωρίς τόκο.Αλώβητη από την παγκόσμια οικονομική κρίση δείχνει να μένει η ισλαμική χρηματοπιστωτική βιομηχανία, στο τμήμα της εκείνο τουλάχιστον το οποίο λειτουργεί με βάση τις αρχές του ισλαμικού νόμου και σύμφωνα με τους ιθύνοντες της ήλθε στο προσκήνιο ως ένα σχετικά ασφαλές καταφύγιο για επενδύσεις.Οι επικεφαλής των ισλαμικών τραπεζών και των οικονομικών ιδρυμάτων έλεγαν από την αρχή της κρίσης ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν σχετική «ανοσία» στις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής αναταραχής επειδή τα ισλαμικά οικονομικά προϊόντα είναι διαφορετικά από τα παράγωγα του συμβατικού τραπεζικού συστήματος.Από θέμα αρχής, οι ισλαμικές διδαχές απορρίπτουν τον τόκο για τα χρήματα που δανείζονται ή κατατίθενται στις τράπεζες και τον χαρακτηρίζουν «ρεμπά», δηλαδή τοκογλυφία.«Δεν υπάρχουν πληροφορίες μέχρι τώρα που να δείχνουν ότι κάποιο ισλαμικό οικονομικό ίδρυμα έχει εκτεθεί στην πτώση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης», δηλώνει ο πρώην διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Ιορδανίας, Μοχαμάντ Ναμπουλσί, ο οποίος όμως εκφράζει την πεποίθηση του ότι κανένα ισλαμικό οικονομικό ίδρυμα δεν θα μείνει τελείως αλώβητο διότι και οι ισλαμικές τράπεζες έχουν καταθέσεις σε ξένες τράπεζες.«Τα ισλαμικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα απολαμβάνουν έναν τύπο ανοσίας επειδή λειτουργούν κάτω από αυστηρούς νομικούς περιορισμούς και συνεπώς τους απαγορεύεται να ασχολούνται με τα συμβατικά πιστωτικά εργαλεία, όπως τα στεγαστικά και οι υποθήκες», σχολιάζει ο Ναμπουλσί αναφερόμενος στους παράγοντες που δημιούργησαν την οικονομική κρίση στις ΗΠΑ.Ο Ναμπουλσί πιστεύει ότι πολλά τραπεζικά ιδρύματα και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο μπορεί να ενδιαφέρονται για να εκμεταλλευθούν αυτά τα χαρακτηριστικά του ισλαμικού τραπεζικού συστήματος ειδικά στις λειτουργίες τους στις αραβικές και τις ισλαμικές χώρες, αλλά όπως λέει, η «η πιστωτική κρίση μπορεί να περιορίσει τις ευκαιρίες που παρέχουν οι ισλαμικοί θεσμοί».Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, στην ισλαμική χρηματοπιστωτική βιομηχανία υπάρχουν καταθέσεις και άλλα επενδυτικά σχήματα που ξεπερνούν τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του '90 μετά βίας έφταναν τα 150 δισεκατομμύρια.Τα ισλαμικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα επεκτείνουν το ισοζύγιο τους καθώς η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται στην Ευρώπη για οικονομικά προϊόντα τα οποία δεν απαιτούν καταβολή τόκου, αλλά αντίθετα αποδίδουν κέρδη από θυγατρικές εταιρείες ή από ενοίκια για κτίρια που χρησιμοποιούνται ως εγγυήσεις για τα χρήματα τα οποία ζητούνται.Σε καμία περίπτωση, η επέκταση δεν στηρίζεται στην έκθεση στα «τοξικά» που συχνά συνδέονται με τις υποθήκες που προκάλεσαν τις καταρρεύσεις στις ΗΠΑ.«Για αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι οι ισλαμικές τράπεζες είναι μέχρι τώρα αλώβητες στις παραφυάδες της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, διότι λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές της Σαρία», δηλώνει ο Σαουδάραβας μεγιστάνας, ιδιοκτήτης του ομίλου Dallah al Baraka Group και πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου Ισλαμικών Τραπεζών και Οικονομικών Ιδρυμάτων, Σαλέχ Καλέμ, ο οποίος δεν αποκλείει να ασκηθεί πίεση και στις ισλαμικές τράπεζες μόνο εάν η κρίση επεκταθεί περισσότερο και δημιουργήσει συναλλαγματικά προβλήματα και προβλήματα στις κεντρικές τράπεζες.Η πιο εντυπωσιακή φάση της επέκτασης του ισλαμικού συστήματος, θα μπορούσε να είναι η ανάπτυξη του «Σουκούκ». Πρόκειται για την πιο λαϊκή μορφή εγγυημένης πιστωτικής χρηματοδότησης η οποία εμπορικοποιεί σε αγοραίες εγγυήσεις χωρίς χρεώσεις τόκων, τα κεφαλαιακά κέρδη από τον κοινό επενδυτικό κίνδυνο που, με συμβόλαια που στηρίζονται στη σαρία, αναλαμβάνουν οι δανειστές και οι δανειζόμενοι.Η αύξηση της αγοράς του «Σουκούκ» ως μίας εναλλακτικής επενδυτικής δραστηριότητας προσελκύει την προσοχή αυξανόμενου αριθμού κύκλων τόσο του ιδιωτικού τομέα όσο και του δημόσιου τομέα, ανάμεσα στους οποίους είναι και η βρετανική κυβέρνηση, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να γίνει η πρώτη δυτική κυβέρνηση που θα αγοράσει αυτό το ισλαμικό οικονομικό προϊόν.


http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_15/12/2008_260328

Δεν υπάρχουν σχόλια: