Μετάφραση:axinosp

Οχήματα ξυλαέριου (γνωστά και ως αυτοκίνητα παραγωγής αερίου) είναι μια όχι και τόσο κομψή αλλά εκπληκτικά αποτελεσματική και οικολογική εναλλακτική λύση έναντι των πετρελαιοκινήτων (βενζίνη), ξαδέλφων, ενώ η γκάμα τους είναι συγκρίσιμη με εκείνη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων και η υπερθέρμανση του πλανήτη έχουν προκαλέσει ανανεωμένο ενδιαφέρον για τη σχεδόν ξεχασμένη αυτή τεχνολογία: σε όλο τον κόσμο, δεκάδες ασχολούνται με οικιακές επισκευές για κίνηση με τα woodmobiles τους.
Η αεριοποίηση του ξύλου είναι μια διαδικασία στην οποία οργανικό υλικό μετατρέπεται σε καύσιμο αέριο κάτω από την επίδραση της θερμότητας - η διαδικασία φτάσει σε θερμοκρασία 1.400 ° C (2550 ° F). Η πρώτη χρήση της αεριοποίησης του ξύλου χρονολογείται από το 1870, όταν χρησιμοποιήθηκε ως προπομπός του φυσικού αερίου για το φωτισμό του δρόμου και το μαγείρεμα.

Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος
Η τεχνολογία έγινε κοινή σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ως συνέπεια του δελτίου των ορυκτών καυσίμων. Μόνο στη Γερμανία, περίπου 500.000 αυτοκίνητα παραγωγής αερίου ήταν σε λειτουργία μέχρι το τέλος του πολέμου.





Ερευνητικό πρόγραμμα στη Σουηδία
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων και η υπερθέρμανση του πλανήτη έχουν οδηγήσει σε αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για καυσόξυλα ως άμεσο καύσιμο. Δεκάδες ερασιτέχνες μηχανικοί σε όλο τον κόσμο έχουν μετατρέψει απλά αυτοκίνητα παραγωγής σε οχήματα παραγωγής αερίου από ξύλο, με τα περισσότερα από αυτά τα σύγχρονα woodmobiles να γίνονται στη Σκανδιναβία.
Το 1957, η σουηδική κυβέρνηση εκπόνησε ένα ερευνητικό πρόγραμμα για να προετοιμαστεί για μια γρήγορη μετάβαση σε αυτοκίνητα ξυλαέριου σε περίπτωση ξαφνικής έλλειψης πετρελαίου. Η Σουηδία δεν έχει αποθέματα πετρελαίου, αλλά έχει τεράστιες δασικές εκτάσεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει για καύσιμα. Οι στόχοι της έρευνας ήταν να αναπτυχθεί μια βελτιωμένη, τυποποιημένη εγκατάσταση που θα μπορούσε να προσαρμοστεί για χρήση σε όλα τα είδη οχημάτων.


Καύσιμα

Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα ξυλαέριου φτιάχτηκε πέρυσι από τον Dutch John. Ενώ πολλά σύγχρονα οχήματα παραγωγής φυσικού αερίου φαίνεται να έρχονται κατευθείαν από το Mad Max, ο Dutch με το Volvo 240 του που είναι εξοπλισμένο με μια πολύ μοντέρνα εμφάνιση του συστήματος από ανοξείδωτο χάλυβα (βλέπε την πρώτη εικόνα και τα δύο παρακάτω εικόνες και στη συνέχεια να συγκριθεί με αυτό της Volvo , το BMW , το Audi, ή αυτό το Yugo ).
«Η παραγωγή φυσικού αερίου από ξύλο δεν είναι κάτι δύσκολο», λέει ο John. «Η παραγωγή φυσικού αερίου από καθαρό ξύλο είναι ένα άλλο πράγμα. Έχω αντιρρήσεις για κάποια woodmobiles. Συχνά, η παραγωγή φυσικού αερίου είναι τόσο καθαρή όσο και η εμφάνιση του μηχανισμού κατασκευής."

Εμβέλεια
Το Volvo πιάνει μέγιστη ταχύτητα 120 χιλιομέτρων ανά ώρα και μπορεί να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα 110 χλμ/ώρα. Η «δεξαμενή καυσίμων" μπορεί να περιέχει 30 κιλά από ξύλο, καλή για μια εμβέλεια 100 χιλιομέτρων συγκρίσιμη με εκείνη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Τρέϊλερ
Όπως συμβαίνει και με άλλα αυτοκίνητα, η γκάμα του αυτοκινήτου ξυλαέριου εξαρτάται επίσης από το ίδιο το όχημα. Αυτό φαίνεται από τα διάφορα αυτοκίνητα που είχουν μετατραπεί με Vesa Mikkonen. Ο Fin τοποθετεί όλους τους μηχανισμούς παραγωγής αερίου από ξύλο σε ένα τρέϊλερ. Το πιο πρόσφατο αυτοκίνητό του που έχει μετατραπεί είναι του 1979 Lincoln Continental Mark V, ένα μεγάλο, βαρύ αμερικάνικο κουπέ. Καταναλώνει 50 κιλά, από ξύλο ανά 100 χιλιόμετρα και είναι έτσι, σημαντικά λιγότερο αποτελεσματικό από ό, τι το Volvo του John. Ο Mikkonen έχει επίσης μετατρέψει ένα Toyota Camry, σε ένα πολύ πιο αποδοτικό αυτοκίνητο. Αυτό το όχημα καταναλώνει μόνο 20 κιλά, ξύλο στην ίδια απόσταση. Ωστόσο, το τρέϊλερ είναι σχεδόν τόσο μεγάλο όσο το ίδιο το αυτοκίνητο.

Ελευθερία
Η διεύρυνση της «δεξαμενής καυσίμου» είναι η μόνη επιλογή για να βελτιώσουμε την εμβέλεια περαιτέρω (εκτός από τη μείωση της ταχύτητας, φυσικά αλλά αυτό είναι φυσικά άλλη ιστορία ). Ο Αμερικανός Dave Nichols (ο άνθρωπος που δείχνει το ξύλο σε μια από τις φωτογραφίες παραπάνω) μπορεί να φορτώσει 180 κιλά ξύλου στο πίσω μέρος του αγροτικού του οχήματος ενός Ford του 1989. Αυτό τον πηγαίνει 965 χιλιόμετρα απόσταση, μια εμβέλεια που είναι συγκρίσιμη με ένα ορυκτού καύσιμου κινούμενο αυτοκίνητο. Το πλεονέκτημα αυτό είναι συζητήσιμο, βέβαια, όπως να το κάνουμε, ο Nichols πρέπει να σταματάει τακτικά για να ξαναγεμίζει τη δεξαμενή: αν είχε φορτώσει το πίσω μέρος του αγροτικού του με βενζίνη, τότε θα μπορούσε να ταξιδεύει ακόμη μακρύτερα.
Σύμφωνα με τον Nichols, μισό κιλό ξύλου, αρκεί για να ταξιδεύει για 1,6 χιλιόμετρα, πράγμα που αντιστοιχεί με του Volvo τα 30 κιλά ξύλου ανά 100 χιλιόμετρα. Ο Αμερικανός έχει ιδρύσει μια εταιρεία (21st Century Motor Works) και σχεδιάζει να πουλήσει την τεχνολογία του σε μεγαλύτερη κλίμακα. Όταν φτάνει σπίτι, χρησιμοποιεί το φορτηγό του για τη θέρμανση του σπιτιού του και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η ιστορία του έχει αναφερθεί σε ΜΜΕ στις ΗΠΑ, και ο λόγος μπορεί να συνοψιστεί στην πινακίδα του που γράφει: "Ελευθερία".


Το woodmobile έχει μέλλον;
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, το υδρογόνο θεωρήθηκε ως το εναλλακτικό καύσιμο του μέλλοντος. Στη συνέχεια, τα βιοκαύσιμα και ο πεπιεσμένος αέρας ανέλαβαν ηγετικό ρόλο, ενώ σήμερα όλη η προσοχή επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν η τεχνολογία αυτή αποτύχει, επίσης (και το έχουμε εκφράσει με τις αμφιβολίες μας σχετικά για αυτή αρκετές φορές), μπορούμε να πάμε πίσω στο αυτοκίνητο με ξυλαέριο;
Παρά τη βιομηχανική εμφάνισή του, ένα αυτοκίνητο ξυλαερίου τα καταφέρνει αρκετά καλά από οικολογική άποψη σε σύγκριση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα. Η αεριοποίηση του ξύλου είναι ελαφρώς πιο αποτελεσματική από την καύση ξύλου, καθώς μόνο το 25 % του ενεργειακού περιεχομένου του καυσίμου χάνεται. Η κατανάλωση ενέργειας ενός woodmobile είναι περίπου 1,5 φορές υψηλότερη από την ενεργειακή κατανάλωση του με ένα παρόμοιο αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη (συμπεριλαμβανομένης και της ενέργειας που χάνεται κατά τη διάρκεια της προ-θέρμανση του συστήματος και το επιπλέον βάρος του μηχανήματος). Αν η ενέργεια που απαιτείται για την εξόρυξη, τη μεταφορά και τη βελτίωση του πετρελαίου έχει επίσης ληφθεί υπόψη, ωστόσο, στη συνέχεια, το ξυλαέριο είναι τουλάχιστον εξίσου αποτελεσματικό με αυτό της βενζίνης. Και, φυσικά, το ξύλο είναι ένα ανανεώσιμο καύσιμο. Η βενζίνη δεν είναι.
Τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων φυσικού αερίου από ξύλο
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των οχημάτων παραγωγής φυσικού αερίου από ξύλο είναι, ότι είναι προσιτά και ανανεώσιμα καύσιμα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα χωρίς καμία προηγούμενη επεξεργασία. Η μετατροπή βιομάζας σε υγρό καύσιμο όπως η αιθανόλη ή το βιοντίζελ μπορούν να καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια (και CO2) από το καύσιμο που δημιουργεί . Στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου παραγωγής φυσικού αερίου από ξύλο, δεν απαιτείται περαιτέρω ενέργεια που χρησιμοποιείται στην παραγωγή ή τη διύλιση των καυσίμων, με εξαίρεση την υλοτομία και το κόψιμο των ξύλων. Αυτό σημαίνει ότι ένα woodmobile έχει σχεδόν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, ιδίως όταν η υλοτομία και η κοπή γίνονται με το χέρι.

Μια σωστά λειτουργίας γεννήτρια παραγωγής φυσικού αερίου από ξύλο επίσης παράγει λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση από την βενζίνη ή τον ντίζελ κινητήρα του αυτοκινήτου. Η αεριοποίηση του ξύλου είναι πολύ καθαρότερη από την καύση του ξύλου: οι εκπομπές είναι συγκρίσιμες με εκείνες της καύσης φυσικού αερίου. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να κάνουμε κάτι καλύτερο, αλλά στη συνέχεια η ενέργεια που χρησιμοποιεί πρέπει να παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία είναι μη ρεαλιστικό σενάριο .
Τα μειονεκτήματα των αυτοκινήτων παραγωγής φυσικού αερίου από ξύλο
Παρόλα αυτά τα πλεονεκτήματα, χρειάζεται μόνο μία ματιά σε ένα woodmobile για να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι κάθε άλλο παρά η ιδανική λύση. Το κινητό εργοστάσιο παραγωγής φυσικού αερίου από ξύλο καταλαμβάνει πολύ χώρο και μπορεί να ζυγίσει εύκολα μερικές εκατοντάδες κιλά -. Άδειο. Το μέγεθος του εξοπλισμού οφείλεται στο γεγονός ότι το φυσικό αέριο από ξύλο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια. H αξία του φυσικού αέριου από ξύλο είναι περίπου 5,7 MJ ανά kg, σε σύγκριση με τα 44 MJ / kg για τη βενζίνη και τα 56 MJ / kg για το φυσικό αέριο ( πηγή ).


Ευκολία χρήσης
Ένα άλλο πρόβλημα των αυτοκινήτων παραγωγής φυσικού αερίου από ξύλο είναι ότι δεν είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον χρήστη, αν και αυτό έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Δείτε το δεύτερο μέρος του παρόντος εγγράφου pdf (σελίδα 17 και περαιτέρω) για μια περιγραφή στο πως ήταν να οδηγείς ένα αυτοκίνητο παραγωγής φυσικού αερίου από ξύλο τότε:
"... Εμπειρία στο όργανο Wurlitzer θα μπορούσε να είναι ένα σαφές πλεονέκτημα».
Παρά τις βελτιώσεις, ακόμη και ένα σύγχρονο woodmobile απαιτεί έως και 10 λεπτά για να φτάσει την απαιτούμενη θερμοκρασία, έτσι δεν μπορείτε να ανεβείτε στο αυτοκίνητό σας και να το οδηγήσετε αμέσως. Επιπλέον, πριν από κάθε ξαναγέμισμα, τις στάχτες της τελευταίας διαδικασίας αεριοποίησης πρέπει να τις πετάξετε έξω. Η παρουσία της πίσσας στην εγκατάσταση είναι λιγότερο προβληματική από ότι ήταν πριν από 70 χρόνια, αλλά και τα φίλτρα πρέπει να συνεχίσουν να καθαρίζονται τακτικά. Και επίσης είναι η περιορισμένη εμβέλεια του οχήματος. Συνολικά, είναι χιλιόμετρα μακριά από τη γνωστή ευκολία χρήσης ενός αυτοκινήτου με βενζίνη.

Μαζικής παραγωγής woodmobiles
Φυσικά, όλα τα οχήματα που περιγράφονται ανωτέρω είναι κατασκευασμένες από ερασιτέχνες μηχανικούς. Εάν παρήγαμε αυτοκίνητα ειδικά σχεδιασμένο για να τροφοδοτηθούν με ξύλο, και τα παρήγαμε μέσα στα εργοστάσια, οι πιθανότητες είναι ότι τα μειονεκτήματα θα γίνονταν κάπως λιγότερα σημαντικά και τα πλεονεκτήματα θα γίνονταν ακόμη μεγαλύτερα. Τέτοια woodmobiles θα φαινόντουσαν πιο κομψά.

Το ίδιο ίσχυε και για αυτή την Mercedes-Benz, στην οποία η εγκατάσταση του μηχανισμού ήταν εντελώς κρυμμένη στο πορτ-μπαγκάζ ( πηγή ).
Η αποψίλωση των δασών
Ωστόσο, ενώ το με βιοκαύσιμα κινούμενο αυτοκίνητο είναι τόσο φιλικό προς τον χρήστη ως αντίπαλος της βενζίνης, το όχημα παραγωγής φυσικό αέριου από ξύλο πρέπει να είναι το πιο δύσχρηστο εναλλακτικό καύσιμο που υπάρχει. Αυτό μπορεί να είναι ένα πλεονέκτημα: η στροφή προς τα αυτοκίνητα με ξυλαέριο μπορεί να σημαίνει ότι θα οδηγούμε λιγότερο, και αυτό φυσικά θα ήταν καλό από περιβαλλοντική άποψη. Αν χρειάζεται να προθερμάνετε το αυτοκίνητό σας για 10 λεπτά, οι πιθανότητες είναι ότι εσείς θα αποφασίσετε να μην το χρησιμοποιήσετε, προκειμένου να οδηγήσετε μερικά χιλιόμετρα για να πάρει κάποια είδη παντοπωλείου. Ένα ποδήλατο θα κάνει τη δουλειά πιο γρήγορα. Αν έπρεπε να κόψετε ξύλα για τρεις ώρες, μόνο για να κάνετε ένα ταξίδι στην παραλία, θα μπορούσατε πιθανότατα να αποφασίσετε να πάρετε το τρένο.
Σε κάθε περίπτωση, το woodmobile αποδεικνύει (και πάλι) ότι το σύγχρονο αυτοκίνητο είναι ένα προϊόν των ορυκτών καυσίμων. Σε ό, τι εναλλακτικό καύσιμο πιστεύετε σαν λύση, κανένα από αυτά δεν πλησιάζει στην ευκολία της βενζίνης ή του ντίζελ. Αν, μια μέρα, η διαθεσιμότητα του (φθηνού)πετρελαίου τελειώσει, η απανταχού παρουσία του αυτοκινήτου θα ανήκει στην ιστορία. Αλλά το συγκεκριμένο όχημα δεν θα πεθάνει ποτέ.
Low-tech Magazine
2 σχόλια:
Άνθιμος: Απειλούν τη ζωή μου!! Για τις νέες ταυτότητες
http://agiooros.org/viewtopic.php?f=13&t=4920
Χαχαχαχαχαχα!!!
Άντε με τον τραγόπαπα να τον φάνε,αλλά ποιός θα τον φάει?Τα φιλαράκια του οι μασωνόδουλοι?
ουστ....
Δημοσίευση σχολίου