Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με την βία Άρθρο 120 (παραγρ.4) του ισχύοντος Συντάγματος της Ελλάδας (ακροτελεύτια διάταξη).

Δεν αναγνωρίζουμε το χρέος

Είτε θα πετύχουμε και θα πάρουμε την πατρίδα μας πίσω, είτε θα χαθούμε για αιώνες στις πατρίδες των άλλων και των υπερκρατικών διεθνών οργανισμών, τις νέες αυτοκρατορίες.Εδώ που φθάσαμε, δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα περισσότερο από τις αλυσίδες μας.
Όσο περνούν οι εβδομάδες η κατάστασή μας θα γίνεται όλο και πιο αντιληπτή.
Μέχρι την Εξέγερση

Δεν σας θέλει ο λαός ελικόπτερα και μπρος

To να παράγεις ο ίδιος τα τρόφιμά σου είναι ίσως ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που μπορείς να κάνεις σήμερα, γιατί είναι ένα βήμα προς την κατάκτηση της ελευθερίας σου!

''Σκλάβος είναι αυτός που ελπίζει ότι θα έρθουν να τον ελευθερώσουν''
Έζρα Πάουντ 1885 – 1972

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009

Πώς οι τραπεζίτες γίνονται «μαντράδες» Ι.Χ.

Το S.O.S. που εκπέμπει η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σπέρνει πανικό στα γραφεία των τραπεζών, που βλέπουν ότι ως τις αρχές του φθινοπώρου απειλούνται με λουκέτο επτά στις δέκα μάντρες μεταχειρισμένων της Αττικής και οι ίδιοι οι τραπεζίτες κινδυνεύουν να… μεταμορφωθούν σε «μαντράδες», εγγράφοντας μεγάλες ζημιές.

Τα μέτρα Σουφλιά για την απόσυρση οχημάτων, την επιβολή «πράσινων» τελών κυκλοφορίας και «πράσινου» δακτυλίου διασώζουν τις αντιπροσωπείες των αυτοκινητοβιομηχανιών από την κατάρρευση, αλλά δημιουργούν εφιαλτικές συνθήκες στην αγορά των μεταχειρισμένων, που βρίσκεται αντιμέτωπη με την πλήρη καθίζηση της ζήτησης και την απαξίωση ενός στόλου χιλιάδων Ι.Χ.

Ήδη από τον Μάιο, όταν ενεργοποιήθηκε εσπευσμένα το κίνητρο της μείωσης των τελών ταξινόμησης, η ζήτηση μεταχειρισμένων στις εκθέσεις των εμπόρων είχε μειωθεί δραματικά, οδηγώντας πολλούς εμπόρους στο λουκέτο, που συνοδεύεται και από την παράδοση κάθε φορά όλων των αυτοκινήτων που φιλοξενούσαν στις εκθέσεις τους στις τράπεζες, δηλαδή στους πραγματικούς ιδιοκτήτες των Ι.Χ.

Τα τελευταία χρόνια, οι τράπεζες –και ιδιαίτερα τρεις από τις μεγαλύτερες- είχαν αναπτύξει θεαματικά τη χρήση του χρηματοδοτικού εργαλείου του stock finance (χρηματοδότηση αποθεμάτων), με μεγάλα κέρδη στις εποχές της άνθησης της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ σήμερα το ίδιο εργαλείο χρηματοδότησης γίνεται «θηλιά» για τις ίδιες τις τράπεζες.

Μέσω του stock finance, οι τράπεζες προσφέρουν σε επιλεγμένους πελάτες τους, εμπόρους μεταχειρισμένων, χρηματοδοτικό πλαφόν για την αγορά αυτοκινήτων, τα οποία στη συνέχεια παραμένουν προς πώληση στις εκθέσεις μεταχειρισμένων για προκαθορισμένη χρονική περίοδο, με συμβάσεις παρακαταθήκης. Αν δεν πουληθούν εντός της προκαθορισμένης περιόδου, η κυριότητα των οχημάτων επιστρέφει στις τράπεζες, ενώ για τυχόν ανανέωση των συμβάσεων επιβάλλονται σημαντικές επιβαρύνσεις στους «μαντράδες».

Η κατάρρευση της ζήτησης μεταχειρισμένων «έκαψε» πολλές τέτοιες συμβάσεις χρηματοδότησης, καθώς τα αυτοκίνητα παρέμειναν στα αζήτητα, οι έμποροι αδυνατούσαν να παρατείνουν τις συμβάσεις και η πλήρης κυριότητα των οχημάτων επέστρεψε στις τράπεζες. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του έτους υπολογίζεται ότι οι τράπεζες απέκτησαν την κυριότητα περισσότερων από 18.000 αυτοκινήτων, τα περισσότερα από τα οποία προέρχονταν από εκθέσεις εμπόρων. Οι κατασχέσεις «τρέχουν» με ρυθμό 3.000 οχημάτων το μήνα, που αναμένεται να επιταχυνθεί μέσα στο καλοκαίρι, μετά την «ταφόπλακα» στην αγορά μεταχειρισμένων από τα μέτρα Σουφλιά.

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με υπολογισμούς παραγόντων της αγοράς αυτοκινήτου και τραπεζικό στελεχών, γύρω στις 1.500, από τις συνολικά 2.200 εκθέσεις μεταχειρισμένων της Αττικής αναμένεται να βάλουν λουκέτο, παραδίδοντας χιλιάδες οχήματα στις τράπεζες με… το κλειδί στο χέρι. Οχήματα θα παραδώσουν και τα τμήματα μεταχειρισμένων των αντιπροσωπειών ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών, που βλέπουν τα περισσότερα αυτοκίνητα, κυρίως μεγάλου κυβισμού, να μένουν στα αζήτητα.

Οι τράπεζες έχουν πλέον ελάχιστες επιλογές στη διάθεσή τους για να περιορίσουν τις ζημιές. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να παρατείνουν συμβάσεις παρακαταθήκης με ευνοϊκούς όρους για τους εμπόρους, περιμένοντας ότι ίσως να μεταβληθούν οι συνθήκες μετά από μερικούς μήνες, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις τα αυτοκίνητα θα καταλήξουν στα χαρτοφυλάκιά τους και θα χάνουν την αξία τους με δραματικούς ρυθμούς, μέχρι να κατορθώσουν να τα ξεφορτωθούν.

Μια λύση που εξετάζεται είναι το άνοιγμα των διαδικτυακών δημοπρασιών στο ευρύ καταναλωτικό κοινό (σήμερα πρόσβαση έχουν μόνο οι έμποροι) και η χορήγηση ελκυστικών δανείων στους πελάτες που θα αγοράσουν μεταχειρισμένα με αυτό τον τρόπο. Και σε αυτή την περίπτωση, όμως, το πιθανότερο είναι ότι οι πωλήσεις θα γίνουν με ζημιά για τις τράπεζες (αν γίνουν…), ενώ η πρακτική αυτή εκφράζονται φόβοι θα δώσει τη χαριστική βολή ακόμη και στις τελευταίες μάντρες μεταχειρισμένων που θα έχουν αντέξει στις πιέσεις, με αποτέλεσμα να καταλήξουν ακόμη περισσότερα οχήματα στις μάντρες των τραπεζών.
http://www.sofokleous10.gr/portal2/toprotothema/toprotothema/-lr--2009072613258/
Σημ.axinosp:Οι επόμενες αυξήσεις Κεφαλαίων από τις Τράπεζες θα γίνονται αντί για μετοχές με ΙΧ !!

Δεν υπάρχουν σχόλια: